دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
18 فروردين 1401 - 10:32

آمریکا ایران را تهدید ثابت خود عنوان کرد

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، ایران را تهدید ثابت واشنگتن ارزیابی کرد......
کد خبر : 11476

پایگاه رهنما:

«مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جلسه توجیهی کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان این کشور، مدعی شد که آمریکا درحال ورود به جهانی است که بیش از پیش رو به بی ثباتی می‌رود و در آن، احتمال وقوع درگیری جدی میان ابرقدرت‌ها رو به فزونی است.

وی در بخشی از اظهارات خود به مسئله تایوان و مدرنیزه شدن ارتش چین اشاره کرد و در ادامه افزود: تهاجم روسیه به اوکراین تهدید‌های موجود در جهان را عیان کرد.

مارک میلی همچنین مدعی شد که واشنگتن به کره شمالی، ایران و تهدید‌های تروریستی فراملی نیز به چشم تهدید‌های مداوم و ثابت نگاه می‌کند و نقش آمریکا در جهان فعلی، جنگیدن برای آزادی سیاسی و اقتصادی است.

وی در بخش دیگری از ادعا‌های خود افزود: وقتی به آرایش نیرو‌ها نگاه می‌کنیم، اولین چیزی که به چشم می‌آید این است که چالش‌های برخاسته از چین، روسیه، کره شمالی و ایران و خطر ناشی از سازمان‌های افراط گرای خشن همچنان در محدوده تهدید‌های موجود قرار می‌گیرند و ما باید در موضعی قرار بگیریم که قدرت بازدارندگی دشمنان را داشته باشیم و ارتشی را به وجود بیاوریم که قادر به انجام چنین کاری باشد. این به معنای آن است که ما به ناتوی قوی‌تر و حضور مؤثرتر در اروپا برای مقابله با روسیه هم نیاز داریم. همچنین باید برای مقابله با چین، حضوری محسوس‌تر در آسیا داشته باشیم.

آمریکا در چند دهه گذشته بار‌ها به تهدید نظامی ایران پرداخته است. به ویژه در دوره زمامداری جورج دبلیو بوش که حمله به افغانستان و عراق به بهانه مبارزه با تروریسم انجام شد، مساله حمله به ایران جدی شده بود که با توجه به توان بازدارنده ایران هیچگاه تحقق پیدا نکرد. دردوره زمامداری باراک اوباما رئیس جمهوری دموکرات آمریکا نیز وی بار‌ها بر وجود همه گزینه‌ها روی میز در برخورد با ایران تاکید کرد. واکنش‌های ایران در قبال تهدیدات آمریکا باعث شده تا مقامات ارشد آمریکایی مانند وزیر دفاع این کشور اساسا منکر وجود هرگونه قصدی برای تهاجم نظامی به ایران شوند

 

منبع: الوقت

ارسال نظرات